Sokat gondolkodtam azon, hogyan tudnám képletesen bemutatni a hogyan oktatok természetgyógyászatot, amely több évtizedes rendelői, vizsgabiztosi, saját tapasztalati és média alapokra támaszkodik!

Hogyan oktatok természetgyógyászatot a válsz egyszerű egy saját metodika alapján.

A matematikát hívtam segítségül, mint a természetben az egyetlen biztos pontot!!!

Vegyünk egy példát, ami jelen esetben legyen mondjuk a 7-es szám!!!

Mit jelent ez a szám?

8 mínusz egyet, 6 plusz egyet, 10 mínusz hármat, 49 osztva héttel, és sorolhatnám a végtelenségig a lehetőségeket!!!

Ennek alapján vegyük példának, hogy egy IBS / irritábilis bél szindróma / legyen a 7-es !!!

Tehát megvan a tünet együttes de hol vannak a kiváltó okok!!!

Szomorú, amikor egy számot / tünet együttest / egyféle módon értelmezünk és ennek alapján valamely gyógyszerrel, vagy protokollal akarunk megoldást találni.

Szintén a matematikát hívom segítségül!!!

Az evidence base medicin / tényeken alapuló orvoslás / a matematikai statisztika alapján, a nagy számok törvénye alapján hozza meg döntéseit!

Mi van azzal a populációval, amelyik a standard deviáció / egy szórás érték / szélén helyezkedik el, akár plusz, akár mínusz variáns formájában! Azoknak a gyógyszer, vagy protokoll hogyan fog hatni???

Módszerem az orvosi diagnózis és terápia, valamint minden egyéb lehetséges információ halmaz összesítéséből, minden esetben személyre szabott állapot- jobbító módszer kialakítása, a beteg élettani és egyéb lehetőségeinek figyelembe vételével.

Az emberi test, lélek,  és az energia rendszer befelé és kifelé is multiformációs, nyílt disszipatív rendszer.

Ennek értelmében a természetgyógyászati ajánlás sem lehet más, mint az integratív módszerek lehetőségeinek halmazából kiválasztani azokat, amelyekkel a lehető legjobb eredmény várható

Ez lehet a romlás ütemének lassítása, megállítása, rehabilitálása, vagy ezek bárminemű kombinációja a természetgyógyászatban!!!

 

Mi a végrehajtás!

Ez már az ars medica / a gyógyítás művészete / kategóriába tartozik, hogy adott pillanatban, adott személynél, a lehető legtöbb körülmény figyelembe vételével melyik ajtón kopogtatunk!

Tehát lehet fájdalom csökkentés, funkció jobbítás, vagy bármi, ami a, legnagyobb, pillanatnyilag fennálló panasz!!!

Ez inkább tüneti terápia! De ez is rész a hogyan oktatok természetgyógyászatot módszernek.

Az igazi megoldás azonban nem lehet más, mint az egész szervezet alap regulációjának rehabilitációja, morfológiai / alaktani / és funkcionális / működésbeli / formában, természetesen a visszafordíthatóság határain belül!

Természetes, hogy az alap és folyamatos természetgyógyászati terápiák mindig esemény preventikusak / megelőző / és esemény követőek is!!!

A legfontosabb az elveszettnek hitt életcél, vagy a lehetőség szerint fölvázolt életcél közös kialakítása!!!

Ettől kezdve nincs betegség elleni harc, csak az életcél felé vezető úton való haladás, amely formájában jelentősen eltérhet az eddigi életúttól!

Így iskolámban a hallgatók úgy készülhetnek fel a természetgyógyászati vizsgára, hogy a természetgyógyászat komplexitásával is megismerkednek. Nagyon fontos, hogy a hallgatók megértsék, hogyan is oktatok természetgyógyászatot és a tanult gyakorlattal képesek legyen saját munkájukat is sikeresen bővíteni és fejleszteni.

 

 

Béky László